"איך המדינה מתפקדת?"; נתניהו נותר ללא יועציו הקרובים

אם המדינה מתנהלת כך ללא היועצים האמורים, מסתבר כי היא תתנהל בצורה טובה יותר באם ימונו היועצים הנ"ל
אבי יעקב 1 Comment on "איך המדינה מתפקדת?"; נתניהו נותר ללא יועציו הקרובים

משרד ראש הממשלה שומם: שורת יועצים ומחזיקי תפקידים בכירים עזבו את עבודתם, חלקם בשל מינויים בכירים וחלקם מסיבות אחרות • אז איך מתנהלת המדינה במצב כזה • ויש מי שטוען: "זה בגדר הסביר"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
אם המדינה מתנהלת כך ללא היועצים האמורים, מסתבר כי היא תתנהל בצורה טובה יותר באם ימונו היועצים הנ"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודשים האחרונים ביצע ראש הממשלה בנימין נתניהו בליץ' מינויים בתפקידים בכירים שונים, חלק מהמינויים זכו לסיקור רחב ולאו דווקא מהסיבות החיוביות, כמו רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה ודני דיין לתפקיד שגריר ישראל בברזיל, מינוי שסוכל, אך דיין קיבל פיצוי נאה בדמות קונסול כללי בניו יורק.

מינויים נוספים ביצע נתניהו אשר הותירו את משרדו כמעט ריק מיועצים. כך נשלח מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן מונה לראש המוסד. פרח לרנר, מתאמת הקשרים בין הכנסת לממשלה פרשה גם היא מתפקידה בשל חקירה פלילית ואם לא די בכך, גם אחידות הקואליציה הצרה מגלה סימני עייפות עם הפרשות בעניינם של יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג.

באתר 'NRG' מבית 'מקור ראשון' ערך העיתונאי אריאל כהנא תחקיר מקיף בנושא והגיע לתוצאות מפתיעות. מצבת העובדים בלשכת ראש הממשלה דוללה משמעותית בחודשים האחרונים: מזכיר ממשלה אין, יועץ לביטחון לאומי אין, מתאמת קשרים לכנסת אין, יועץ מדיני אין, ראש לשכה אין וגם ראש מערך הסברה אין.

האם חסרונם של אלו מפריע לתפקוד המדינה? סביר להניח שכן, והיעדרותו של חסרון זה מעלה סימני שאלה רבים. מלבד עובדת ריקנותה של הכוורת האישית, ראש הממשלה התברך בתפקידים רבים החל משר חוץ, עבור בתפקידו כשר הכלכלה, שר התקשורת וכלה בשר לפיתוח איזורי.

שר שהתראיין אנונימית לכתבה ב'NRG' סיפר כי למרות המחסור בבעלי תפקידים, הדבר אינו משפיע על התנהלות משרד ראש הממשלה. "אולי הוא היה צריך להיערך לזה מראש ולמצוא את המחליפים לפני כן, אבל זה בגדר הסביר", אמר השר.

דבר אחד בטוח, אם המדינה מתנהלת כך ללא היועצים האמורים, מסתבר כי היא תתנהל בצורה טובה יותר באם ימונו היועצים הנ"ל.



1 תגובות

מיין תגובות